لیان گونگ شی با فا

تمرینات درمانی لیان گونگ شی با فا  – Lian Gong Shi Ba Fa

Dr. Zhuang Yuan Ming

   لیان گونگ شی با فا ، نام مجموعه ای از تمرینات درمانی و حفظ سلامتی است که در سال ۱۹۷۰ توسط دکتر جوانگ یوان مینگ (Zhuang Yuan Ming) ابداع گردید. وی که فارغ التحصیل دانشکده طب سنتی چینی شانگهای، و متخصص هنرهای رزمی ووشو است، در این تمرینات از طب سوزنی، طب سنتی و کهن چینی، تکنیکهای معروف ماساژ، و هنرهای رزمی بهره گرفته است. این تمرینات در سه مجموعه، که هرکدام شامل ۱۸ تمرین مختلف میباشد، طبقه بندی گردیده اند:

دسته اول معروف به چی ان شی بافا (Qian Shi Ba Fa): برای درمان و تسکین کشیدگی ها و پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن ها کاربرد دارد.

دسته دوم معروف به خاو شی با فا (Hou Shi Ba Fa): برای تسکین دردهای مفصلی و درمان ارگانهای داخلی بکار میرود.

دسته سوم معروف به شو شی با فا (Xu Shi Ba Fa): که بر روی تمرینات تنفسی جهت درمان ناراحتی های ریوی، آسم، اختلالات گردش خون و ناراحتی های قلبی متمرکز میباشد.

آناتومی و فلسفه لیان گونگ

   بدن ما در طول شبانه روز باید حرکات هماهنگ فراوانی را انجام دهد که در این حرکات، عضلات، تاندونها، لیگامنت ها، مفاصل و استخوانهای مختلفی درگیر هستند. این اندام ها بواسطه حالتهای ناصحیح بدنی، عدم تعادل و حرکات تکراری، چه در کار روزانه و چه در ورزش، مستعد هرگونه کشیدگی میباشند که میتوانند موجب تورم، التهاب، جمع شدن سموم، و جریان ناقص خون در آن اندامها و بافتها شوند. این امر به نوبه خود در گردش خون و سیستم عصبی عضلات و تاندونها تاثیر گذاشته و منجر به درد و ناتوانی می گردد.

   با اجرای تمرینات لیان گونگ، بعنوان مثال در ناحیه سینه، کشش وسیعی بر روی میان پرده (دل کاوک) وارد میشود که باعث بوجود آمدن فضای وسیع سینه ای در محفظه سینه شده و امکان انبساط قلب و ریه را تسهیل مینماید و موجب میشود تنفس بهتر انجام شده و از حداکثر توان آن بهره برداری شود. سرخرگها و سیاهرگها نیز تا حداکثر توان خود انبساط و انقباض پیدا کرده و در نتیجه خون بیشتری به گوشه و کنار بدن میرسانند و در واقع تغذیه بافتها و سلولها از حیث غذا و اکسیژن، بهتر صورت گرفته و موجب عملکرد بهتر و متوازن میکروسلولی میگردد. این امر موجب افزایش سطح انرژی شده و به شخص اجرا کننده، توانایی کارکرد طولانی و پیوسته را میدهد. اشخاص معمولا در کار روزانه یا فعالیتهای دیگر خود به ژست ها و حالتهای نا صحیح بدنی عادت میکنند که تکرار این حالتها مانع عملکرد طبیعی بدن و سیستم تنفسی میشود. همچنین ارگانهای داخلی بدن مجبور میشوند در فضایی فشرده و متراکم به کار خود ادامه دهند. اما با استفاده از لیان گونگ شی با فا، بدلیل وارد آمدن فشار به نقاط خاص، خود-ماساژی و تکنیکهای انبساطی بکار رفته در آن، فضای زیادی برای تک تک سلولها و تارها باز میشود تا آنها عملکرد بهتری از خود نشان داده ، انعطاف پذیری بدن بهبود یافته و از حد اکثر محدوده حرکتی اندام ها استفاده شود. افزایش ذخیره اکسیژن و بالا رفتن حرارت بدن، توزیع بهتر مواد غذایی و اکسیژن در بدن، کاهش التهاب و تورم، دفع سموم و متابولیت ها و نهایتاْ برگرداندن عضلات و رگ و پی ها به حالت نرمال و عملکرد بهتر آنها، از دیگر فواید این تمرینات خواهد بود. آلام  ودردها معمولا  از گرفتگی و کاهش فضای عملکرد اجزای مختلف بدن در اثر ضربه، جراحت و گرفتگی در اندام های داخلی پدید می آیند. در سطح میکروسلولی، عملکرد اندام ها بدلیل فضای نامناسب، با مشکل صورت گرفته و توزیع اکسیژن و مواد غذایی بطور نامنظم صورت میگیرد.

   فشارهای ذهنی هم معمولا تحت تاثیر فشارهای جسمانی پدیدار میشوند. در این خصوص نیز حرکات لیان گونگ میتوانند با اعمال یکنواخت نیروهای عمل کننده، در قسمتهای مختلف بدن ایجاد توازن نمایند. این خود بیانی دیگر از ایجاد تعادل در بدن است. عدم تعادل در حالتهای بدنی و حرکات تکراری موجب کشش ناهمگون تارها در نقاط مختلف لیگامنت ها، تاندون ها و عضلات شده و آنها را مستعد کشیدگی و رگ به رگ شدن، فرسایش و پارگی، تضعیف تارها در نقاط مختلف یک عضله یا تاندون و یا لیگامنت می نماید.

   تمرین لیان گونگ باعث سر و سامان دادن وضعیت عضلات، لیگامنت ها و تاندونها شده و آنها را به وضعیت طبیعی عملکرد خود باز می گرداند. افزایش گردش خون، افزایش فضای عملکرد، افزایش اکسیژن و مواد غذایی، احیای تارهای آسیب دیده و تقویت آنها و نهایتاْ افزایش انعطاف پذیری تارها باعث کاهش کشیدگی و رگ به رگ شدن و افزایش توانایی مفاصل میشود. در مورد استخوانها نیز، وقتی فضای بین مهره ای ستون فقرات کاهش یابد، تمرینات کششی لیان گونگ موجب تقویت و استحکام دیسک های بین مهره ای، عضلات، لیگامنت ها و تاندون های مربوطه شده و استحکام، انعطاف و قدرت خوبی به مفاصل مهره ای داده و فشار بر روی دیسک ها را کم می کند. انحنا های ستون فقرات از اهمیت بالایی برخوردارند و توازن ستون فقرات نسبت به لگن خاصره نیز بسیار حائز اهمیت میباشد. تمرینات لیان گونگ میتواند موجب تصحیح انحنای ستون فقرات شده و انحناهای بسیار شدید را بحالت عادی بازگرداند.

تغییر سایز فونت
آخرین اخبار
No thumbnail available

آیا تای چی میتواند احتمال زمین خوردن سالمندان را ک...

آیا تای چی میتواند احتمال زمین خوردن سالمندان را ک[...]

No thumbnail available

مصطفی داودی پناه نایب رییس تای چی چوان شد...

  استاد مصطفی داودی پناه (فرزند پدر ووشوی ایران، [...]

No thumbnail available

پنج سطح فراگیری کونگ فوی درونی (تای چی چوان)...

  نوشته : استاد اعظم  چن شیائو وانگ ترج[...]

No thumbnail available

مرکز آموزش تای چی چوان - چی کونگ...

 آموزش تای چی  در مرکز آموزش ووشوی ایران    [...]

بیوگرافی استاد حسین میر محمدی

بیوگرافی استاد حسین میر محمدی...

حسین میرمحمدی متولد 1348 تهران ، فعالیت خود را د[...]

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 75
  • بازدید دیروز: 213
  • بازدید هفته: 6788
  • بازدید ماه: 19669
  • کل بازدیدها: 660019
  • ورودی موتورهای جستجوگر: 3
  • تاریخ به‌روزشدن سایت: مرداد ۲۳, ۱۳۹۶
کانال تلگرام
Untitled-3
تنها وب سایت رسمی چن تای چی